Reklamasjon - Hvordan reklamere

 

Reklamasjonsrett

Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er kjøpt hos oss i 2 år fra mottakelsesdatoen. Det er dog en forutsetning at disse manglene ikke har oppstått som følge av din feilaktige bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd, som har medført mangelen. Du må reklamere i rimelig tid etter at du har konstatert mangelen

For følgende gardiner gjelder likevel en utvidet reklamasjonsrett:

  • UNIG LUX: 3 års reklamasjonsrett
  • UNIG LUX+: 3 års reklamasjonsrett
  • UNIG PREMIUM: 5 års reklamasjonsrett
  • VELUX: 3 års reklamasjonsrett
  • Kvadrat Ready Made Curtain: 5 års reklamasjonsrett

Ifølge kjøpsloven har selger rett til å få gardinen returnert for å kontrollere en evt. reklamasjon. Utgiften til dette dekker UNIGgardin, men bare hvis reklamasjonen blir godkjent. Innsendelse av produkter må avtales med vår kundeservice først, og utgiften skal aksepteres av UNIGgardin før du sender gardinen til oss. Vi ønsker å avhjelpe din reklamasjon hurtigst mulig og med minst mulige gener, og vil derfor alltid spørre etter bilder/video av produktet og feilen. Hvis det er mulig å ettersende en reservedel eller lignende, så gjør vi det. Det vil bare være ved tvilsspørsmål at vi ønsker en gardin i retur. Vi anbefaler at du leser FAQ før du oppretter en reklamasjon.

Hvordan opprette en reklamasjon:
For at vi først og fremst kan håndtere din reklamasjon, ber vi deg vennligst om å logge inn på din UNIG profil på våres hjemmeside: https://www.uniggardin.no/kunde 

Hvis du ikke har et login, kan du få et ved å klikke på "Tilmeld deg" på siden. Dine login opplysninger kommer på mail. (Se evt. i spam mailen)


OBS: Den mail som blir brukt til å logge inn, skal være samme mail som kjøpet er gjort via.

Sånn her reklamerer du:

  • Trykk på Hjelp og Reklamasjon og deretter "Ny Reklamasjon"
  • Nå kan du velge hvilke ordre du skal reklamere på. Trykk på "Reklamasjon" på den ordre du ønsker å reklamere på, deretter klikk av på "Reklamer produktet".
  • Du får du mulighet til å legge inn en beskrivelse, samt velge eksakt produkt du vil reklamere på, fra din ordre.
  • Vedheft deretter så mange bilder/videoer av reklamasjonen som mulig og trykk på "Reklamer".
  • Hvis video ikke kan vedheftes i reklamasjons systemet, kan du sende den via din ordrebekreftelse til info@uniggardin.no
  • En bekreftelse og informajson om din reklamasjon sendes til deg på mail. Du får en mail hver gang det er noe nytt i saken. All kommunikasjon herfra vil foregå via reklamasjonssystemet under historikken.

Følgende er ikke reklamasjons grunnlag:

  • Rullegardiner må bare brukes i den høyden de er bestilt i. Trekkes de for langt ned, vil stoffet falle av rullen.
  • Stoffet slites i sidene pga. feil (skjev) montering.
  • Hvis du ikke har bestilt gratis stoffprøver og du mottar en gardin som ikke lever opp til forventingene basert på bilder på datamaskin/nettbrett/mobil, er det ikke en be-rettiget reklamasjon.
  • Det kan forekomme forskjeller i innfargingen fra rull til rull. Ønsker du garanti for at fargen skal være den samme – må gardinene bestilles i samme ordre.
  • Gardinen kjører for stramt pga. feil montering.
  • Stoff som krøller pga. for løs opprulling. Gardinen må henge i minimum 3 måneder før det rettes opp.
  • Skader ved fjærbetjening hvis den ikke er rullet langsomt opp og/eller sluppet underveis.
  • Stof, der flaner, skal hænge minimum 3 måneder, før det rettes op.
  • Hvis gardinen ruller skjevt med fjærbetjening ved en for smal gardin.
  • Vi kan ikke garantera 100 % lystetthet på gardiner med kassett og sidelister, samt på lystette 1-lags stoff plissegardiner og lamell pga avstanden mellom skinne/kroker/stoff Det vil det trenge lys gjennom hullene.
  • Hvis barnesikringen på plissegardiner utløses ved f.eks at det dras for hardt i snoren og snoren ryker inn i gardinet, er ikke dette reklamasjonsberettiget. Da har den gjort det den er ment for

For å sikre tilstrekkelig luftsirkulasjon mellom glass og gardin bør minimumsavstanden være 100 mm. En utilstrekkelig sirkulasjon mellom glass og gardin kan gi opphoping av varme og kondensvann, noe som kan skade gardinen. Reklamasjon bortfaller hvis dette skjer.

For å forhindre glasskader ved montering av gardinen tett inntil glasset, må følgende minimumsavstander overholdes:
Transparent stoff minst 3 mm.
Mørkleggingsstoff minst 5 mm.
Honeycomb-stoff minst 20 mm.
 

Transportskade
Alle transportskader skal meldes senest 5 virkedager etter du har mottatt varen. Du bedes vedlegge bilder av produktene og den skadet kassen, hvor man tydelig kan se etikett med sporingsnummer. Vi henviser i tillegg til våre handelsbetingelser.

Angrerett

Det er ingen angrerett på gardiner som er skreddersydd etter dine mål. Standardvarer kan returneres opptil 14 dager etter mottak.

Vennligst logg inn på kundekontoen din.


Cookies policy