Reklamasjonsrett
Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er kjøpt hos oss i 2 år fra mottakelsesdatoen. Det er dog en forutsetning at disse manglene ikke har oppstått som følge av din feilaktige bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd, som har medført mangelen. Du må reklamere i rimelig tid etter at du har konstatert mangelen
For følgende gardiner gjelder likevel en utvidet reklamasjonsrett:
Ifølge kjøpsloven har selger rett til å få gardinen returnert for å kontrollere en evt. reklamasjon. Utgiften til dette dekker UNIGgardin, men bare hvis reklamasjonen blir godkjent. Innsendelse av produkter må avtales med vår kundeservice først, og utgiften skal aksepteres av UNIGgardin før du sender gardinen til oss. Vi ønsker å avhjelpe din reklamasjon hurtigst mulig og med minst mulige gener, og vil derfor alltid spørre etter bilder/video av produktet og feilen. Hvis det er mulig å ettersende en reservedel eller lignende, så gjør vi det. Det vil bare være ved tvilsspørsmål at vi ønsker en gardin i retur. Vi anbefaler at du leser FAQ før du oppretter en reklamasjon.
Hvordan opprette en reklamasjon:
For at vi først og fremst kan håndtere din reklamasjon, ber vi deg vennligst om å logge inn på din UNIG profil på våres hjemmeside: https://www.uniggardin.no/kunde
Hvis du ikke har et login, kan du få et ved å klikke på "Tilmeld deg" på siden. Dine login opplysninger kommer på mail. (Se evt. i spam mailen)
OBS: Den mail som blir brukt til å logge inn, skal være samme mail som kjøpet er gjort via.
Sånn her reklamerer du:
Følgende er ikke reklamasjons grunnlag:
For å sikre tilstrekkelig luftsirkulasjon mellom glass og gardin bør minimumsavstanden være 100 mm. En utilstrekkelig sirkulasjon mellom glass og gardin kan gi opphoping av varme og kondensvann, noe som kan skade gardinen. Reklamasjon bortfaller hvis dette skjer.
For å forhindre glasskader ved montering av gardinen tett inntil glasset, må følgende minimumsavstander overholdes:
Transparent stoff minst 3 mm.
Mørkleggingsstoff minst 5 mm.
Honeycomb-stoff minst 20 mm.
Transportskade
Alle transportskader skal meldes senest 5 virkedager etter du har mottatt varen. Du bedes vedlegge bilder av produktene og den skadet kassen, hvor man tydelig kan se etikett med sporingsnummer. Vi henviser i tillegg til våre handelsbetingelser.
Angrerett
Det er ingen angrerett på gardiner som er skreddersydd etter dine mål. Standardvarer kan returneres opptil 14 dager etter mottak.