Salgs- og leveringsbetingelser

1. Bestilling

Alle priser er i NOK og inkl. 25 % MVA og inkl. alle avgifter, toll m.m. Avtaler på nettsiden kan kun inngås på norsk. Sortiment og priser endres løpende og uten varsel. Du er dog alltid sikret den avtalte pris på bestillingstidspunktet.

  • Vi tar forbehold for MVA- og avgiftsendringer
  • Vi tar forbehold for prisfeil og utsolgte varer.  

2. Betaling

  • Betaling kan skje med Mastercard, VISA, VISA ELECTRON, Diners, Paypal, Maestro, JCB card og Faktura. 
  • Betaler du med betalingskort, er du alltid sikret mot misbruk. 
  • Du har nemlig mulighet for å avvise en betaling, når du mottar din betalingsoversikt. Du har ingen selvrisiko i tilfelle av at kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet. Data du sender i forbindelse med kjøp, betalt med betalingskort, er krypterte (SSL) og hverken UNIGgardin eller andre har mulighet for å lese dataene. Beløpet for varene trekkes først når varene sendes fra UNIGgardin. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. 
     

3. Forsendelse og Levering

  • Leveringstiden er angitt på det pågjeldende produktet. Det kan dog i visse situasjoner forekomme forlenget leveringstid. 
  • Er en vare forsinket vil du, så vidt mulig, få beskjed via e-mail eller telefon. 
  • Varene leveres direkte til nærmeste pakkeshop.  
  • Når du mottar varen fra fraktfirmaet er det viktig at du undersøker emballasjen for evt. skader. ?Hvis det er synlige skader på emballasjen, skal du kvittere med forbehold. ?Dette sikrer at du er sikret ved en evt. fraktskade.
     

Levering NORGE

  • På alle kjøp pålegges et fraktgebyr på NOK 199,- (kr. 499,- ved produkter bredere end 195 cm) ved levering i NO. 
  • Fraktgebyret dekker alle frakt- og ekspedisjonsomkostninger. 
  • Dog er det ikke fraktgebyr på vareprøver.AngrerettIfølge forbrukeravtaleloven er det 14 dagers angrerett, men da våre produkter fremstilles spesielt etter dine behov, bortfaller angreretten når tilpasningen påbegynnes. 
  • Når du godkjenner kjøp på hjemmesiden og aksepterer våre salgs- og leveringsbetingelser, aksepterer du samtidig at tilpasning kan påbegynnes og at angreretten dermed bortfaller.  Angrer du kjøpet vil vi be deg om å kontakte oss snarest mulig, da vi vil forsøke å stoppe ordren og dermed heve kjøpet for deg. 
  • Dog gjelder det for visse (prisgruppe 1) VELUX-produkter at det er 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Du bør innenfor denne fristen meddele oss dette på e-mail:info@uniggardin.no eller telefon: +47 21 93 06 14. Heretter får du anvist en adresse hvortil varen skal sendes.
  • Kjøpet kan likeledes oppheves ved å nekte mottakelsen.Du kan kun benytte deg av din returrett, såfremt varen returneres i samme stand og mengde, som du mottok den. 
  • Varens salgsverdi må ikke forringes. Hvis varen blir beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig innpakning, så mister du din angrerett. 
  • Dette gjelder også hvis originalemballasjen er bortkommet.  Når du returnerer noe må du benytte den originale salgsemballasjen fra produsenten og deretter pakke varen forsvarlig inn i korrekt fraktemballasje. Du må ikke klistre merkater eller skrive direkte på produsentens salgsemballasje. 
  • Dette skal skje på fraktemballasjen. Du har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand og du betaler selv fraktkostnadene. 
  • Ved kjøp av VELUX-produkter er den intakte originale emballasjen alltid en vesentlig del av varens verdi. Emballasjen må derfor alltid sendes med i retur, for at betingelsene for at angreretten gjelder er oppfylt. Når vi har mottatt varen i retur og kontrollert at den lever opp til betingelsene for at angreretten kan benyttes, sender vi deg pengene tilbake.  
     

4. Angrerett

  • Ifølge forbrukeravtaleloven er det 14 dagers angrerett, men da våre produkter fremstilles spesielt etter dine behov, bortfaller angreretten når tilpasningen påbegynnes. Når du godkjenner kjøp på hjemmesiden og aksepterer våre salgs- og leveringsbetingelser, aksepterer du samtidig at tilpasning kan påbegynnes og at angreretten dermed bortfaller. 
    Angrer du kjøpet vil vi be deg om å kontakte oss snarest mulig, da vi vil forsøke å stoppe ordren og dermed heve kjøpet for deg.
  • Dog gjelder det for visse (prisgruppe 1) VELUX-produkter at det er 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Du bør innenfor denne fristen meddele oss dette på e-mail:info@uniggardin.no eller telefon: +47 21 93 06 14. Heretter får du anvist en adresse hvortil varen skal sendes. Kjøpet kan likeledes oppheves ved å nekte mottakelsen.
  • Du kan kun benytte deg av din returrett, såfremt varen returneres i samme stand og mengde, som du mottok den. Varens salgsverdi må ikke forringes. Hvis varen blir beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig innpakning, så mister du din angrerett. Dette gjelder også hvis originalemballasjen er bortkommet.  
  • Når du returnerer noe må du benytte den originale salgsemballasjen fra produsenten og deretter pakke varen forsvarlig inn i korrekt fraktemballasje. Du må ikke klistre merkater eller skrive direkte på produsentens salgsemballasje. Dette skal skje på fraktemballasjen. Du har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand og du betaler selv fraktkostnadene. Ved kjøp av VELUX-produkter er den intakte originale emballasjen alltid en vesentlig del av varens verdi. Emballasjen må derfor alltid sendes med i retur, for at betingelsene for at angreretten gjelder er oppfylt. 
  • Når vi har mottatt varen i retur og kontrollert at den lever opp til betingelsene for at angreretten kan benyttes, sender vi deg pengene tilbake. 
  • Retur av varer skal alltid på forhånd godkjennes og avtales med UNIGgardin AS. Alle returvarer skal dokumenteres med foto som sendes til info@uniggardin.no. Retur aksepteres innen 2 måneder etter leveringsdato. Varer som blir returnert uten forutgående returtavle, vil ikke bli kreditert.
    Retur er betinget av at varen returnneres ubeskadiget og i ubrutt, original emballasje. VELUX Norge bestiller transport for hentning. Returtransport belastes kunden. Unntak: Reservedeler og spesialbestilte varer kan ikke returneres.
     


Oppmålingsforsikring - Fullstendige vilkår

Beskrivelse av forsikringstjenesten

    • Hvis kunden kan påvise at de leverte gardinene fra UNIGgardin A/S er for brede til å passe i vinduskarmen eller ikke lange nok til å ha den funksjonen som gardinen er tiltenkt, vil UNIGgardin A/S bytte gardinene gratis. Det eneste kunden skal betale, er en eventuell prisforskjell mellom den opprinnelige gardinen og erstatningsproduktet.
    • Oppmålingsforsikringen dekker alltid hele ordren, og det er ikke mulig for kunden å til- eller fravelge individuelle produkter i ordren.
    • Opmålingsforsikringen dekker alle UNIG BASIC- og UNIG LUX-produkter.
    • UNIGgardin A/S har rett til, uten grunn, å ikke tilby forsikringstjenesten på en bestemt ordre.
    • Oppmålingsforsikringen dekker alle produkter i ordren, men hvert produkt skal reklameres separat og vil bli håndtert individuelt. Det er ikke mulig å kreve samlet bytte av hele ordren.

Hvordan tegnes oppmålingsforsikringen?

    • Oppmålingsforsikringen tegnes for hele ordren ved å legge den til i handlekurven sammen med de ønskede gardinene.

Begynnelsen på forsikringsperioden

    • Oppmålingsforsikringen gjelder fra det tidspunktet den legges til i ordren, og når hele ordren er betalt til UNIGgardin A/S.
    • Oppmålingsforsikringen kan ikke angres av kunden etter denne perioden. UNIGgardin A/S kan bestemme å trekke forsikringstjenesten tilbake ved å annullere ordren og varsle kunden om dette.

Opphør av forsikringsperioden

    • Oppmålingsforsikringen utløper 30 dager etter at ordren er blitt levert til kunden.

Oppmålingsforsikringen dekker ikke

    • Beskadigede produkter. Disse vil bli utelukket fra forsikringsdekningen. Det er kundens ansvar å sikre at gardinene returneres til UNIGgardin A/S i ubeskadiget stand.
    • Feil farge, type, modell eller andre egenskaper i tillegg til de feilmålene som er beskrevet.
    • Gardiner som er for smale.
    • Byttede gardiner.
    • Forsikringen kan bare brukes én gang per gardin.

Maksimal forsikringssum

    • Oppmålingsforsikringen dekker bare ordrer opptil 20 000 DKK. Forsikringen kan tegnes for ordrer på over 20 000 DKK, men bare gardiner som tilsammen utgjør en verdi på høyst 20 000 DKK vil bli byttet.

Forsikringspris

    • Prisen på oppmålingsforsikringen fastsettes til dagspris av UNIGgardin A/S. Prisen på oppmålingsforsikringen kan ses i handlekurven og er lett tilgjengelig for kunden.
    • UNIGgardin A/S forbeholder seg rett til å ikke opplyse om metoden for å fastsette forsikringsprisen og har variable priser for alle ordrer og produkter.

Bytte av gardiner

    • Kunden oppretter en reklamasjon på https://www.uniggardin.no/content/30-rma, der feilen beskrives, bilder vedlegges som dokumentasjon og kunden varsler at en ønsker å benytte seg av oppmålingsforsikringen. Det er ikke et krav at gardinen er forsøkt montert i vinduet, men det skal fremgå tydelig av bildedokumentasjonen at gardinen er for bred til å passe i vinduskarmen eller ikke langt nok til å ha den funksjonen som gardinen er tiltenkt.
    • Kunden avventer at UNIGgardin A/S behandler forsikringssaken. UNIGgardin A/S holder kunden løpende informert om sakens status og kan eventuelt be om ytterligere dokumentasjon i saken. De gardinene som er godkjent som dekket av oppmålingsforsikringen, returneres til: UNIGgardin A/S, Lindholm Havnevej 27 1., DK-5800 Nyborg, Danmark. Kunden betaler returfrakt til UNIGgardin A/S.
    • Kunden må akseptere og betale en eventuell prisforskjell mellom den opprinnelige og nye gardinen via det tilbudet som UNIGgardin A/S sender til kunden.
    • Prisforskjellen beregnes ut fra aktuelle dagspriser på gardiner, som fremgår på www.uniggardin.no. Når gardinene er ankommet til UNIGgardin A/S og en eventuell prisforskjell er betalt, sender UNIGgardin A/S bytteordren til produksjon. Deretter vil det ikke lenger være mulig å foreta endringer.
    • UNIGgardin A/S sender gardiner med de nye målene til kunden. Leveringstid avhenger av produkttype, modell, farge, dimensjoner, osv. Kunden informeres om forventet leveringstid når denne er opplyst av produksjonen.

5. Reklamasjonsrett

  • Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er kjøpt hos oss i 2 år fra mottakelsesdatoen. Det er dog en forutsetning at disse manglene ikke har oppstått som følge av din feilaktige bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd, som har medført mangelen. Du må reklamere i rimelig tid etter at du har konstatert mangelen.  Når du ønsker å reklamere over et produkt, bør du først kontakte oss og heretter må produktet sendes til oss på vår adresse. Som forbruker har man 2 års reklamasjonsrett, noe som betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Ved køb af produkter af mærket UNIG LUX har vi valgt at hæve garantien til 3 år. 
  • Når du ønsker å reklamere over et produkt, bør du først kontakte oss og heretter må produktet sendes til oss på vår adresse. Som forbruker har man 2 års reklamasjonsrett, noe som betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget.
  • Hvis du har en klage på kjøpet, kan du kontakte kundeservice her https://www.uniggardin.no/content/30-rma. Hvis vi ikke klarer å finne en løsning, kan du sende en klage til EU-kommisjonens online klage portal. Du vil finne portalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
     

Gardiner på mål

Gardiner produsert etter dine mål har produksjon margin på +/- 3 mm.


Rullegardiner

Ved størrelser over 180-200 cm (stoff avhengigt) kan det forekomme skjøter av stoffet. Dette gjøres kun om det blir nødvendigt. Rullegardiner med en bredde på over 180-200 cm har større beslag enn rullegardiner under 180-200 cm.

Plissegardin
Hvit Plissegardin vises gulaktig når den trekkes sammen med mindre man velger snø-hvit stoff.
Plissegardin kan brukes daglig for å foldene forbli. Brukte gardin ikke daglig risikerer folder forsvinne, noe som ikke dekkes av garantien. 

6. ADVARSEL – Barn (EN 13120)

  • Små barn kan bli kvalt i sløyfen på trekksnorer, kjeder, tape og snorer på solskjerming. De kan ogsåvikle snorer rundt om halsen sin.

  • For å unngå kvelning og innvikling, må ikke små barn få tilgang til snorene.

  • Flytt senger, sprinkelsenger og møbler bort fra snorene på vindustildekkingen.

  • Ikke knyt ledningene sammen. Pass på at ikke ledningene vris og danner en sløyfe.

  • Installer og bruk det medfølgende sikkerhetsuts tyret i henhold til installasjonsanvisningene, slik at du reduserer sannsynligheten for et slikt uhell.

Når du velger driftsløsning for barns sikkerhet i din bestilling, vil du bli utstyrt med godkjente beslag for å feste kjetting / snor, og instruksjoner for installasjon.

UNIGgardin anbefaler at du følger disse instruksjonene, og velg denne kontrolløsning for dine gardin produkter. Ved å akseptere våre vilkår og betingelser samtykker du til UNIGgardin anbefaler at du velger for dine barns sikkerhet kontrolløsning.

6. Registrering 

Informasjonskapsler (Cookies)  

  • På www.uniggardin.no anvendes anvendes informasjonskapsler (cookies) med det formålet å optimere hjemmesiden og dens funksjonaliteter.
  • Informasjonskapsler (cookies) kan alltid slettes igjen, når det ønskes. I Internet Explorer 9 slettes cookies under menyen "Verktøy" -> "Sikkerhet" -> "Slett leserlogg" -> ”slett informasjonskaplser”.  
     

7. Loggstatistikk  

www.uniggardin.no benytter loggstatistikk, noe som betyr at et statistikk-system oppsamler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra, på hvilken del av nettsiden man forlater det etc.

8. Personlige opplysninger

For at du kan inngå en avtale med oss via nettsiden skal du la deg registrere med følgende personlige opplysninger:

    • navn 
    • adresse 
    • telefonnummer 
    • e-mail adresse 
       

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formålet å kunne levere varen til deg.
Når vi innsamler personopplysninger via vår nettside, sikrer vi at det alltid skjer ved at du avgir uttrykkelig samtykke, slik at du er informert om presis hvilke opplysninger vi innhenter og hvorfor. Personopplysningene registreres hos UNIGgardin og oppbevares i 5 år, hvoretter opplysningene slettes.

  • Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
  • Vi transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.
     

Opplysninger videregis ikke til tredjemann. Som registrert hos UNIGgardin har du alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen og du har rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. 

Vår dataansvarlige er Morten Mark. Hvis du har mistet din ordrebekreftelse og ønsker en kopi, så kan sende en e-mail til: info@uniggardin.no.